Sonuç odaklı ve nicel ölçme ve değerlendirme uygulamaları, eğitim sistemimizde sıklıkla yer alan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden biridir. Öğrencilerin belirli seviyelere gelip gelmediğini değerlendiren ve öğrenciler hakkında önemli kararlar veren bu ölçüm ve değerlendirmeler, Yabancı Diller Yüksekokullarında İngilizce Hazırlık programlarının da vazgeçilmez unsurlarıdır. Ancak, bu ölçümlerin öğrencilerin potansiyeline ilişkin yeterli bilgi vermediği, diğer bir deyişle bir sınavdan 50 puan alan iki öğrencinin aynı potansiyele sahip olmadığı son yıllarda alternatif ölçme yöntemi olarak ortaya çıkan dinamik ölçme uygulamalarında görülmüştür. Öğrencilerin geçmiş öğrenmelerine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamaları geleneksel olarak süregelirken, öğrencilerin potansiyelleri doğrultusunda gelecekte ne kadar ileri gidebileceğine dair ölçümler çoğunlukla yapılmamaktadır. Bu noktadan hareketle, dinamik ölçme uygulamalarına ilişkin öğretim elemanlarında geliştirilmesi planlanan farkındalığın ve becerinin İngilizce Hazırlık Programlarına öğrenci potansiyeli odaklı alternatif bir ölçme ve değerlendirme yöntemi olarak yansıyacağı düşünülmüştür. Bu bağlamda, anılan bu proje ile üniversitelerin Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programlarında çalışan öğretim görevlilerinde teorik düzeyde dinamik ölçmeye ilişkin altyapı oluşturmayı; uygulama düzeyinde dinamik ölçmeyi öğrenci potansiyelini anlamak amacıyla sınıfta kullanabilecek beceriler sağlamayı; yöntemsel düzeyde ise sonuç odaklı ölçümlere alternatif olarak öğrenci odaklı bir ölçme yöntemini, öğretim görevlilerinin kullandıkları yöntemler arasına eklemeyi hedeflenmektedir.
İngilizcenin ikinci veya yabancı dil olarak öğretildiği bağlamlarda etkinliği ortaya konulan dinamik ölçme uygulamaları önerilen proje kapsamında teorik ve uygulamalı anlatımlar aracılığıyla öğretim görevlilerine aktarılacaktır. Türkiye’de Yükseköğretim Kurumuna bağlı özel ve devlet üniversitelerinin Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programlarında çalışan 24 öğretim görevlisine eğitim verilecektir. Katılıcımlar, dinamik ölçme uygulamalarıyla ilgili teorik ve uygulamalı etkinliklere aktif olarak katılacak ve eğitimler sonucunda dinamik ölçmeye ilişkin kriterler geliştirecek ve dinamik ölçme ile öğrenciye dönüt verme ve bu dönütün karşılığında aldığı cevapla öğrenci potansiyeline ilişkin değerlendirme yapmaya dayalı mikro öğretim etkinliklerine katılacaklardır. Eğitim sonunda, öğretim görevlilerinin sonuca odaklı ölçme uygulamalarına alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin farkındalıklarının artması ve dinamik ölçmeyi öğrenci potansiyelini değerlendirmek amacıyla sınıflarında uygulayabilecek şekilde beceri geliştirmeleri bekletedir.